Projekt Ivana posunul v tvorbe programu na workshopy, vyučovanie hodiny, ale pomohol aj prepájať fyziku s chémiou, keďže väčšina tém sa týkala prevažne fyziky.
Jedným z cieľov, ktoré dosiahol je aj bližšie prepojenie so študentami, či už pri STEM krúžku, na spoločných workshopoch alebo pri natáčaní videí.
Profesijný rozvoj - zrealizované aktivity:
Projektové vyučovanie - Na projektovom vyučovaní si spolu so študentami vyskúšali osvojiť koncepty fyziky zážitkovým spôsobom. Pri téme gravitácia zostrojili gravitačné hodiny z programovateľných stavebníc. Pokúsili sa zostrojiť padák a ochrániť padajúce vajíčko pred pádom, zostrojili fotografický blesk a pozreli sa aj na témy programovania logických obvodov a meranie výšky a tlaku pomocou nich.
Programovacie lego stavebnice - Pri téme rýchlosť a zrýchlenie zostrojili a naprogramovali pohyblivé autíčka, s ktorými súťažili na okruhu na čas.
Workshopy - Téma popularizácie vedy a techniky bola obsiahnutá aj v doplnkových aktivitách workshopov, ktoré boli vedené Ivanom, ale aj študentami, ktorí preniesli nadobudnuté vedomosti na hodinách do praxe. Prebehol chemický workshop pre žiakov základných škôl, ale aj fyzikálny, kde žiaci učili účastníkov pracovať s programovateľnými lego stavebnicami a účastníci si zostrojili vlastné autíčka.
Zapojenie študentov do procesu - Študenti boli zapájaní do popularizačných aktivít tak, že viedli workshopy a učili sa pracovať so strihom videa a popularizačné videá zostrihali samostatne.
Vytvorenie STEM krúžku - Na škole Ivan zaviedol krúžok STEM a hardvéru. Zostrojili malé, ale aj veľké prototypy rakiet. Naučili sa ako pracovať s programom openrocket a simulovali ich let. Na STEM krúžku prebiehalo aj natáčanie popularizačných videí, ktoré študenti natáčali a následne aj strihali.
Zostavenie rakety - Podarilo sa im zostrojiť funkčný model rakety a pevný pohon.
RC autíčka - Na hodinách, ale aj na krúžku pracovali s autíčkami na diaľkové ovládanie, ktoré študenti vylepšovali, rozoberali a učili sa na nich pracovať s hardvérom.
3D modelovanie - Zdokonalil sa aj v modelovaní a tlačení na 3D tlačiarni.
Tvorba popularizačných videí a predstavení - Počas celej dĺžky projektu boli tvorené popularizačné videá.
Prepojenie na komunitu - zrealizované aktivity:
Vedecký ambasádor - Zapojenie sa do interaktívneho vzdelávacieho projektu zameraného na popularizáciu vedy, techniky a inovácií pre žiakov základných a stredných škôl. Cieľom bolo rozvíjať kritické myslenie, digitálnu gramotnosť a záujem o vedu a technológie prostredníctvom workshopov a prednášok vedených odborníkmi z rôznych oblastí. Prebehlo 8 podujatí vedeckého ambasádora, kde sa Ivan sústredil na časť zvyšovania záujmu o vedu a technológie interaktívnymi prednáškami.
Workshopy - Boli realizované workshopy pre žiakov základných a stredných škôl, ale aj širokú verejnosť sústredené na fyziku a chémiu. Celkovo boli realizované 4 workshopy.
Konferencie - Prednášanie na konferencii EduSummit 2025, ktorá bola sústredená na Inovácie vo vzdelávaní, AI, virtuálna realita a edTech riešenia, projektové vyučovanie a STEM: Ako prepojiť teóriu s praxou. Na konferencii Ivan priniesol prednášku na tému ako učiteľ prepája predmety a nasledoval aj workshop pre učiteľov, kde si mohli vyskúšať ako prepojiť vedu a techniku vo výuke.
Mediálne výstupy - Počas trvania projektu vyšli aj mediálne výstupy o popularizácii vedy v článkoch a podcastoch na: Forbes, SITA, Veda na Dosah, CVTI, hashtag.


