Predtým, ako nás budete kontaktovať, skúste si prečítať
často kladené otázky
Rozumieme, že nastavenie podmienok pre získanie grantu nemusí byť každému jasné. Pre objasnenie a lepšie pochopenie Vám pomôžu odpovede na často kladené otázky.
Na Slovensku majú učitelia k dispozícii viacero možností vzdelávania. Veľa z nich je však limitovaných napríklad aprobáciou alebo typom školy. Našou ambíciou je dať možnosť rozvíjať sa pedagogickým zamestnancom bez ohľadu na dĺžku praxe, či aprobáciu. Je to náročnejšia grantová schéma, nakoľko neočakávame dva podobné projektové zámery. Každý bude individuálny a špecifický.
Názov neinvestičného fondu sa môže zdať zbytočne komplikovaný. Vznikal však s predpokladom, že sa účastníci programu budú pravideľne zúčastňovať aj zahraničných aktivít. Členkou správnej rady fondu je aj pani Karoline Iber z Univerzity vo Viedni. Mysleli sme však aj na kratšie používanie na Slovensku a tak je možné v oficiálnej aj neoficiálnej komunikácii používanie názvu TDPS, n.f.
Nie, aktuálna grantová schéma nie je určená pre zamestnancov Základných umelecký škôl.
V prvom rade, nejde o rozdávanie peňazí na školenia učiteľom. Grant je postavený na komplexnom dlhodobom rozvoji účastníka grantového programu. Na Slovensku majú učitelia k dispozícii viaceré krátkodobé vzdelávacie aktivity v dostupnej sume. Náš cieľ je zvyšovať kvalitu školstva, a to i účasťou na zahraničných rozvojových aktivitách. A tie sú pre mnohých nadšených a motivovaných pedagogických zamestnancov finančne nedosiahnuteľné. Poslaním TDPS, n.f. nie je šíriť priemernosť, ale naopak, zvyšovať kvalitu.
Áno, jednou zo základných podmienok je súhlas riaditeľa/riaditeľky školy. Rozumieme, že táto podmienka môže byť problémom. Na druhej strane počítame s tým, že účastníci sa budú plynulo zúčastňovať aktivít podľa plánu v projektovom zámere. TDPS, n.f. sa touto podmienkou chráni pred situáciou, kedy bude napr. pre účastníka zaplatená letenka, hotel a ubytovanie v zahraničí kvôli konferencii, a vedenie školy sa rozhodne zamestnanca neuvoľniť. Veríme, že vedenie škôl si v tomto období uvedomuje, že rozvoj ich zamestnancov je aj investíciou do budúcnosti školy. Pokiaľ vidíte problém s čerpaním prípadného voľna počas vyučovacieho procesu, naplánujte si aktivity počas prázdnin a dovoleniek. S podpísaním súhlasu riaditeľa by v takom prípade nemusel byť problém.
Každý účastník má od zapojenia do grantového programu iné očakávania. Nastavenie cieľov je tak individuálne. Pri písaní projektového zámeru odporúčame využiť metodiku SMART.
Dobrý motivačný list je jednou z podmienok na postup do ďalšieho kola hodnotiacej fázy. Nie je formalitou a má zásadný vplyv na pohľad na projektový zámer. Prostredníctvom motivačného listu sa snažte odkomunikovať základnú myšlienku Vášho zámeru. Finančná situácia žiadateľa nie je vhodným argumentom pre posunutie v hodnotiacom konaní pre tento typ grantovej schémy.
Áno, riaditeľ môže byť žiadateľom o grant pokiaľ spĺňa podmienky legislatívy ako pedagogický zamestnanec.
Pedagogický zamestnanec je zamestnanec, ktorý vykonáva pedagogickú činnosť (t. j. priamu výchovno-vzdelávaciu činnosť a ostatné činnosti s ňou súvisiace) a vedúci pedagogický zamestnanec.
Pedagogickí zamestnanci sa členia na tieto kategórie:
- učiteľ,
- majster odbornej výchovy,
- vychovávateľ,
- korepetítor,
- školský tréner,
- pedagogický asistent,
- zahraničný lektor,
- školský špeciálny pedagóg,
- učiteľ profesijného rozvoja (lektor vzdelávania, metodik profesijného rozvoja, konzultant atestačného konania).
Áno. Je možné opakovane podať projekt. Samozrejme, s ohľadom na aktualizáciu termínov.
Bohužiaľ, táto grantová výzva nie je určená pre učiteľov a pracovníkov materských škôl.
Nie, grant nie je určený pre nepedagogických pracovníkov školy (účtovníkov, vedúca školskej jedálne, správca IT siete a pod.)
Grantová výzva „Záleží nám na tvojom rozvoji“ je individuálnou aktivitou.
Jej cieľom je osobnostný a profesijný rozvoj jednotlivca.
Žiadosť, ktorú podajú učitelia ako tím, teda nespĺňa podmienky pre zaradenie do hodnotiaceho procesu tejto grantovej výzvy.
Samozrejme. V časti Grantový program sú pri jednotlivých kolách uvedené aj úspešné projekty a aktivity, ktoré úspešní grantisti realizovali. Môžu vám poslúžiť ako inšpirácia pri príprave vlastného projektového zámeru.
Zmluva o grantovej podpore bude podpísaná medzi TDPS, n.f. a konkrétnym účastníkom. Finančná podpora príde na jeho osobný účet, nie na účet školy. Takisto zakúpené pomôcky/technika/materiál a podobne budú vlastníctvom účastníka. Ten môže následne prostredníctvom Darovacej zmluvy škole zakúpené veci darovať.
Grantová schéma neodporúča konkrétne aktivity a ani žiadne nepreferuje. Určite sa však očakáva, že žiadateľ má jasnú predstavu, čo by chcel dosiahnuť, aký cieľ sleduje a aj spôsob, ako to chce dosiahnuť. Rozvojových aktivít v rámci EU je množstvo a väčšina z nich sa opakuje v cykloch. Takže nájsť si konferenciu, seminár či tému a priradiť k nej predbežný termín a rozpočet by nemal byť pre žiadateľa problém.
Komunitou sa pre každý projektový zámer môže rozumieť iná cieľová skupina. Môže byť napr. škola (učitelia, žiaci, rodičia), kolegovia v rámci predmetov, praxujúci študenti pedagogických odborov, účastníci tematicky zameraných konferencií a pod. Naozaj je na žiadateľovi, ako zadefinuje komunitu. Samozrejme, odborná hodnotiaca komisia bude prihliadať na efektivitu vynaloženia finančných nákladov.
Áno, v opodstatnených prípadoch môže byť súčasťou projektového zámeru. Avšak nemá sa jednať o nosnú aktivitu a bude sa prihliadať pri hodnotení na jej využiteľnosť najmä pri podpore komunity.
Cestovné náhrady sa líšia v závislosti od danej krajiny. Tu je potrebné vychádzať z platnej legislatívy, ktorá sa venuje zahraničným pracovným cestám.
Áno. Naša grantová výzva je smerovaná na učiteľa, nie na školu ako inštitúciu. Preto je možné, aby z jednej a tej istej školy podali žiadosť aj viacerí kolegovia.
Bohužiaľ, nie je možné v tomto prípade požiadať o grant, nakoľko výzva je určená pre pedagogických zamestnancov základných a stredných škôl.
Podľa štatútu TDPS, n.f. je program určený pre pedagogických zamestnancov základných škôl, stredných škôl a gymnázií na Slovensku. Takže pracovníci CPPPaP, SCŠPP, CŠPP nie sú oprávnenými žiadateľmi o grant.
Nastavovanie cieľov a aktivít je výsostne v rukách žiadateľa. V týchto otázkach Vám nevieme poradiť, bolo by to proti etickému kódexu TDPS, n.f.
S čím Vám vieme podariť sú konzultácie ohľadom oprávnenosti nákladov pre posunutie do hodnotiaceho procesu.
Následne je všetko v rukách hodnotiacej komisie, ktorá posudzuje komplexne predložené žiadosti.
Ide o zdôvodnenie nadizajnovaných aktivít v projekte žiadateľa v prepojení na praktické využitie získaných vedomostí, resp. o vysvetlenie do akej miery bude žiadateľ spolupracovať s trhom práce, resp. reflektovať na aktuálne potreby praxe. Toto kritérium považujeme za jedno z kľúčových kritérií pri vyhodnocovaní úspešnosti predloženého projektového zámeru.
Nie, nie je možné sa zapojiť, ak počas trvania projektu (realizácie aktivít) bude žiadateľ na MD alebo RD.