Luciin projekt bol veľmi intenzívny z pohľadu aktivít a výystupov, ktoré sa jej podarili za rok trvania projektu realizovať. Veď posúďte sami.
Profesijný rozvoj
Ciele:
- zlepšiť poradenské a lektorské zručnosti a zručnosti vo vedení skupiny
- získať informácie o možnom kariérnom postupe a začať na ňom pracovať
- obohatiť individuálne a skupinové stretnutia o nové metódy a pomôcky - naučiť sa pracovať s novými terapeutickými pomôckami (napr. karty), administrovať a vyhodnocovať diagnostické testy
Realizované aktivity:
Počas trvania projektu absolvovala nasledujúce vzdelávania:
- e-learning k Šlabikáru neformálneho vzdelávania, YouthWatch, ANEV (1,5 hodiny)
- online školenie Čaro zmyslovej stimulácie nielen v Snoezelene, 3lobit (2 hodiny)
- webinár Atestácie pre podporné profesie, Inklucentrum (3 hodiny)
- online vzdelávací kurz Manažment triedy, EDULAB (6 hodín)
- trojmodulový vzdelávací program Aplikovanie Motivačných rozhovorov v praxi odborných zamestnancov (50 hodín)
- šesťmesačný program Zasej si semínka so zameraním na rozvoj psychologických zručností (28 hodín online vzdelávania, 6 hodín skupinovej intervízie, 1 hodina supervízie)
Okrem toho sa zdokonaľovala prostredníctvom štúdia odbornej literatúry, napríklad publikácií Lektorské zručnosti (I. Miklovič), Postpandemická pedagogika (H. Holúbeková), Motivační rozhovory ve škole (S. Rollnick, S.G. Kaplan, R. Rutschman), Nenásilná komunikace ve škole (M. B. Rosenberg) a pod.
Zakúpila a naštudovala správne použitie viacerých terapeutických pomôcok (napr. záťažová deka, terapeutické karty) a diagnostických metód (napr. SORAD).
Výstupy:
V sumáre absolvovala takmer 100 hodín rôznorodých vzdelávaní. Vytvorila si plán ďalšieho profesijného rozvoja.
Administrovala sociometrickú metódu SORAD v 2 triedach s následným vyhodnotením v počítačovom programe a Dotazník sebapoňatia detí a adolescentov s 8 individuálnymi klientmi.
Pripravila program plný zábavných aktivít počas teambuildingu pre zamestnancov školy pozostávajúci zo súťaží medzi menšími tímami aj jednotlivcami.
Získané zručnosti a nakúpené pomôcky pravidelne využíva v práci s triednymi kolektívmi pre podporu spolupráce, komunikácie, tímovosti.
Osobnostný rozvoj
Ciele:
- spoznať vlastné talenty a zamerať sa na ich rozvoj
- zlepšiť time management - organizáciu času, plánovanie, boj s prokrastináciou
- zlepšiť sa v tvorbe grafických dizajnov
Realizované aktivity:
Talenty:
- vyplnenie dotazníka CliftonStrengths® spoločnosti Gallup a následná konzultácia s talentovou expertkou
Time management:
- online kurz Agenda Organization for Energy and Time Management, domestika.org (2,5 hodiny)
- webinár Imposter syndróm - Ako nepochybovať o svojich silných stránkach a úspechoch, Konec prokrastinace (2,5 hodiny)
- online kurz Time Management a prokrastinácia, IT Academy (2 hodiny)
Grafický dizajn:
- séria webinárov Na kávičke s eTwinningom - práca s Canvou (5 hodín)
- priebežná tvorba dizajnov v Canve - pracovné listy, koláže, plagáty
Podpora komunity
Ciele:
- vyškoliť skupinu peer poradcov/kýň - odovzdať im skúsenosti, pripraviť ich na rolu poradcu/kyne - prostredníctvom workshopov s prvkami neformálneho vzdelávania
- spustiť program rovesníckej podpory (od nového šk. roka) a dlhodobo ho udržiavať
Realizované aktivity:
- tréning komunikačných zručností pre študentov - 3 hodiny, pre 23 účastníkov/čok
- uvítacie podujatie pre novoprijímaných študentov so zapojením aktuálnych študentov do programu (3 hodiny, 12 dobrovoľníkov, 29 účastníkov) + pár dní predtým 3-hodinové prípravné stretnutie, na ktorom aktuálni študenti = dobrovoľníci spoluvytvárali program, vyberali konkrétne aktivitky, rozdeľovali si úlohy
- 3-dňový teambuilding pre školský parlament - teória nenásilnej komunikácie, zážitková aktivita ohľadom motivácie členov, SWOT analýza, výsledky dotazníka o vzťahoch medzi učiteľmi a žiakmi a žiakmi navzájom, brainstorming o možnostiach zlepšovania
Výstupy:
Ku všetkým aktivitám vznikli scenáre (postupnosť programu, časový harmonogram, rozpis materiálno-technického zabezpečenia), na základe ktorých je možné tieto workshopy/podujatia zopakovať aj v budúcnosti.