Cieľom projektu bolo zefektívniť výučbu anglického jazyka prostredníctvom:
- Vytvorených databáz interaktívnych cvičení prístupných pre všetkých učiteľov školy
- Sprístupnenia série „Readers“ kníh pre žiakov
- Na základe skúseností z projektu vytvoriť schémy optimalizácie a zefektívnenia vyučovania anglického jazyka na 1.stupni ZŠ.
Čo sa autorke počas vyše roka práce na projekte podarilo?
Profesijný rozvoj:
Cieľom bolo zlepšiť si hlavne komunikačnú úroveň anglického jazyka.
Iveta navštevovala jazykovú kaviareň, ktorá sa realizovala v škole pod vedením kolegyne. Kaviareň prebiehala v priestoroch školy raz za týždeň.
Osobnostný rozvoj:
Cieľom bolo spolu s kolegami vytvoriť databázu interaktívnych cvičení, preškoliť kolegov a vymieňať si skúsenosti.
Zrealizované aktivity:
- Na začiatku projektu predkladateľka projektu zrealizovala ukážkovú hodinu, kde predstavila možnosti využitia jednotlivých aplikácií (Toglic, Kahoot a Wordwall).
- Predkladateľka projektu prestavila všetkým kolegom možnosti prihlásenia sa na jednotlivé prostredia spoločným učiteľským kontom.
- V spolupráci s digitálnymi koordinátormi boli vytvorené kategorizované úložiská vo Wordwall a Kahoot, aby bolo pridávanie materiálov prehľadné a uľahčilo im prácu.
Vytvorené materiály:
- realizátorka projektu vytvorila vo Wordwall ku každej lekcii anglického jazyka pre 3. a 4. ročník minimálne 1 aktivitu s možnosťou precvičovania v rôznych prostrediach, t.j. 18 variabilných cvičení, každé s možnosťou precvičenia v cca 10 – 12 rôznych variáciách,
- kolegovia vytvorili: 34 nezaradených cvičení a 121 kategorizovaných cvičení,
- predkladateľka projektu zrealizovala pravidelne raz týždenne hodinu s využitím tabletu, kedy mali žiaci prístup k cvičeniam a mohli precvičovať preberané učivo z týždňa. Forma práce sa menila podľa potreby (samostatná práca, rovesnícke vzdelávanie, kedy pokročilejší sa venovali slabším žiakom),
- kolegovia vytvorili viac ako 100 cvičení v Kahoot v rôznych predmetoch. Celková počet je vyšší, nakoľko realizátorka projektu predviedla kolegom, ako je možné vytvárať Kahoot cvičenia a integrovať priamo v PowerPointovej prezentácii.
Podpora komunity:
Cieľom bolo sprostredkovať vytvorenú databázu ostatným učiteľom v kolektíve, ako aj skúsenosti a odporúčania.
Zrealizované aktivity:
- ukážková hodina pre kolegov na 1.stupni, kde autorka predstavila možnosti využitia jednotlivých aplikácií (Toglic, Kahoot a Wordwall),
- predkladateľka projektu zrealizovala ukážkovú hodinu pre budúce učiteľky 1. ročníka a digitálneho koordinátora v pilotnej škole ZŠ Pionierov 1, Rožňava,
- zrealizovanie workshopu pre učiteľov z regiónu Košice – okolie počas stretnutia PRIMAklubu, čo je klub pre učiteľov 1.stupňa ZŠ,
- realizátorka projektu vytvorila zdieľané súbory, ktoré obsahujú:
- QR kódy ku každej aktivite vytvorenej vo Wordwall,
- pracovné listy vhodné na precvičovanie učiva či ako alternatíva na testy pre žiakov s úľavami v predmete anglický jazyk na 1.stupni ZŠ,
- realizátorka projektu, ako aj digitálni koordinátori priebežne realizovali konzultácie podľa potrieb kolegov ku tvorbe vzdelávacích materiálov vo Wordwalle či Kahoote.
Okrem aktivít a výstupov autorka v rámci projektu zakúpila množstvo kníh, publikácií, technickej a kancelárskej podpory, tabletov a pod.