Tento projekt vznikol z potreby rozšíriť možnosti výuky talianskeho jazyka aj na deti mladšieho školského veku a z potreby zdokonalenia didaktických kompetencií výuky talianskeho jazyka ako L2.
Čo sa Michaele za rok podarilo zrealizovať?
Sumár aktivít v oblasti Profesijný rozvoj:
- Zúčastnila sa kontinuálneho 12 mesačného vzdelávania na platforme D.ital.s Otranto, didaktickej jazykovej školy, ktorá má bohatú históriu a pripravuje učiteľov talianskeho jazyka z celého sveta.
- Časť štúdia absolvovala v Taliansku, priamo v sídle jazykovej školy v Otrante (LE), v Puglii.
- Vzdelávala sa12 mesiacov v metóde naratívneho modelu výuky talianskeho jazyka, ktorý bol vyvinutý na katedre psychológie na Univerzite Sapienza v Ríme.
- Zúčastnila sa na online konferencii pri príležitosti 25 výročia metodiky učenia cudzích jazykov Hocus Lotus.
- Zúčastnila sa viacerých didaktických webinárov o vyučovaní talianskeho jazyka.
- Zúčastnila sa na konferencii o využití hry a hrových prvkov vo výučbe.
- Zasieťovala sa s odbornou komunitou a naplánovala si budúce spoločné aktivity.
- Prednášala na konferencii Italiano adesso na KU RK, kde predstavila možnosti naratívneho modelu vo vyučovaní talianskeho jazyka.
Sumár výsledkov:
- Rozšírila si svoje didaktické kompetencie a možnosti vo výuke talianskeho jazyka pre žiakov prvého stupňa prostredníctvom naratívneho modelu Hocus Lotus.
- Posilnila svoje odborné, komunikačné a didaktické kompetencie prostredníctvom kurzu Didaktika talianskeho jazyka L2.
- Nadviazala medzinárodnú spoluprácu s talianskym partnerom.
- Posilnila didaktický model výuky cudzích jazykov na škole.
- Prostredníctvom samoštúdia a e-learningových platforiem si osvojila nové stratégie a metódy, ktoré využíva vo vyučovaní talianskeho jazyka.
- Zlepšila si svoje komunikačné zručnosti a stratégie nadviazania a udržania zahraničných partnerstiev.
Sumár aktivít v oblasti Podpora komunity:
- Aplikovala novonadobudnuté zručností vo výuke talianskeho jazyka.
- Zrealizovala laboratóriá talianskeho jazyka na hodinách druhého stupňa.
- Zrealizovala workshopy na škole pre deti prvého stupňa naratívnou metódou Hocus Lotus.
- Šírila osvetu prostredníctvom publikovania o téme na webe školy.
- Zrealizovala osvetu v širšej komunite rodičov o osobitostiach a prirodzených funkciách v osvojovaní si cudzieho jazyka prostredníctvom individuálnych konzultácií.
- Priniesla na Slovensko príklady dobrej praxe v učení cudzích jazykov z Talianska.
- Počas realizácie projektu získala mnohé užitočné kontakty a podarilo sa jej nájsť vhodného talianskeho partnera pre ich základnú školu na dlhodobú spoluprácu.
- Počas výročia školy mohla odprezentovať novo osvojené metódy výuky.
- Zúčastnila sa Dňa jazykov na ich škole, kde pripravila ukážkové hodiny talianskeho jazyka prostredníctvom naratívneho formátu Hocus Lotus pre 8 tried prvého stupňa.
Sumár výsledkov:
- Vytvorila výukové skupiny pre deti mladšieho školského veku prostredníctvom uceleného didaktického konceptu výuky talianskeho jazyka Hocus Lotus.
- Zrealizovala workshop pre učiteľov cudzích jazykov a priniesla tak novú inšpiráciu do ich jazykovej sekcie.
- Začlenila nové didaktické stratégie, získané na inštitúte D.ital.s. vo výuke talianskeho jazyka na druhom stupni ako L2.
- Zrealizovala publikačnú osvetovú činnosť (web školy).
- Sprostredkovala Erasmus mobilitu žiakov ich školy do Inštitútu La Salle, podieľala sa na organizácii, príprave a komunikácii. Spoluorganizovala úvodné online stretnutie žiakov a následne sprevádzala a poskytovala jazykovú podporu vyslaným slovenským učiteľom.