Projekt bol zameraný na Mentessori pedagogiku. Katarína za rok práce dosiahla nasledovné ciele a zrealizovala tieto aktivity:
Profesijný rozvoj:
Cieľom profesijného rozvoja bolo profesijne a odborne sa posúvať ako učiteľ, získať odborné vedomosti absolvovaním vzdelávania v oblasti Montessori pedagogiky.
Zrealizované aktivity:
- Absolvovanie vzdelávania – Úvod do Montessori pedagogiky pod záštitou Monte plus / október až november 2023
- Online účasť na konferencii Zmysly 2023
- Štúdium odbornej literatúry zameranej na Montessori pedagogiku
- Účasť na vyučovacích hodinách v treťom ročníku, kde sa využívajú prvky Montessori pedagogiky a pozorovanie vyučovacieho procesu, získanie inšpirácii
- Účasť na workshopoch pod vedením pani Štarkovej – Alfamília
- Zakúpenie Montessori pomôcok, ktoré sú zamerané na rozvíjanie jazykovej, matematickej a prírodovednej oblasti pre žiakov 1. stupňa
- Zapracovanie získaných odborných vedomosti do vyučovacieho procesu v 2. ročníku / SJL, MAT, PVO/
Výstupy a výsledky:
- Absolvovanie vzdelávania v Monte plus a aktívna účasť na niekoľkohodinových workshopoch u pani Štarkovej bolo pre ňu veľmi prínosné. Vďaka tomu vstúpila do veľkých príbehov, ktoré jej umožňujú pripravovať žiakom podnetné prostredie pre vzdelávanie.
- Vďaka účasti na konferencii ,,Zmysly“ – profesijne sa posunula a pochopila mnohé nečakané reakcie žiakov, získala obraz o tom, ako reagovať a hlavne rešpektovať, že každé dieťa je výnimočné a zaslúži si pozornosť a pochopenie.
- Štúdium odbornej literatúry jej pomáha samovzdelávať sa a udržiavať intenzívny kontakt s Montessori pedagogikou. Niektoré knižné tituly jej ponúkajú možnosť rozvíjať sa aj v umeleckej oblasti a vytvárať vlastné Montessori pomôcky.
- Získanie praktických skúsenosti na základe účasti na VH.
- Zakúpením Montessori pomôcok môže vytvárať podnetné prostredie žiakov a vzbudzovať u nich prirodzenú motiváciu k učeniu, pozíva ich k objavovaniu a poznávaniu nepoznaného.
- Zvýšenie samostatnosti, aktívneho učenia žiakov.
- Rozvíjanie životných zručnosti žiakov aj učiteľov.
- Učenie spojené s učením pre život.
- Vyučovanie zamerané na činnostné a konštruktivistické vyučovanie.
Osobnostný rozvoj:
Cieľom osobnostného rozvoja bolo získať praktické skúsenosti v oblasti komunikácie. Naštudovať si odbornú literatúru zameranú na komunikáciu s deťmi aj s dospelými. Prostredníctvom individuálnych koučingových stretnutí nastaviť správny time manažment, plánovanie a zorganizovanie si efektívneho vyučovacieho procesu.
Zrealizované aktivity:
- Absolvovanie workshopu zameraného na komunikáciu a workshop manažment.
- Štúdium odbornej literatúry v oblasti rešpektujúcej komunikácie.
- Pravidelné stretnutia s koučom, ktoré boli zamerané na time manažment, plánovanie a na efektivitu v práci.
Výstupy a výsledky:
- Vďaka niekoľkohodinovému workshopu mala príležitosť ponoriť sa do tajov komunikácie, ktorá je nevyhnutná tak pri práci so žiakmi ako aj pri stretnutí s rodičmi či kolegami.
- Absolvovaním vzdelávania zameraného na manažment a plánovanie pochopila, aké dôležité kroky je nevyhnutné dodržať, aby sme dosiahli želaný cieľ.
- Samovzdelávanie sa stalo neoddeliteľnou súčasťou jej života. Pomáha jej odkrývať podstatu Montessori pedagogiky ešte viac, pomáha jej chápať zmysel a nevyhnutnosť venovať pozornosť Montessori pedagogike v 21. storočí.
- Stretnutia s koučom jej pomohli zamýšľať sa nad vlastným konaním, hľadať vhodné cesty, riešenia a kroky, ktoré zefektívnia jej prácu.
Podpora komunity:
Cieľom tejto oblasti bolo zorganizovať 2 workshopy zamerané na predstavenie Montessori pedagogiky pre školskú komunitu. Oboznámiť prítomných s Montessori pomôckami a metodickými postupmi na ich využívanie. Aplikovať vzdelávacie sústavy do vyučovacieho procesu učiteľmi 1. stupňa v 1., 2., 3., 4. roč.
Zrealizované aktivity:
- Zrealizovanie 2 workshopov pre kolegyne z 1. stupňa, počas ktorých nazreli do tajov Montessori pedagogiky.
- Zrealizovanie workshopu pre kolegyne 1. stupňa, ktoré mali možnosť si prakticky vyskúšať prácu s Montessori pomôckami.
- Učitelia 1. stupňa zrealizovali vyučovacie hodiny, na ktorých pripravili pre deti podnetné prostredie aj vďaka Montessori pomôckam, žiaci tak mali veľkú príležitosť pre skúmanie a poznávanie na základe vlastnej aktivity.
- Online Brožúrka, ktorá obsahuje aktivity zamerané na Montessori pedagogiku.
Výsledky a výstupy:
- 12 učiteliek 1. stupňa si osvojilo podstatu Montessori pedagogiky účasťou na seminároch.
- Učiteľky 1. stupňa sa aktívne zúčastnili workshopu, na ktorom si prakticky vyskúšali aktivity s využívaním montessori pomôcok.
- Učiteľky v 1., 3., 4., ročníku preverili, aký význam má pre žiakov podnetné a pripravené prostredie na učenie, využili pri tom Montessori pomôcky/SJL,MAT,PDA/.