Celkovým cieľom projektu bolo vytvorenie platformy na podporu učiteľov v praxi na Slovensku, ktorá by zahŕňala webovú stránku, sociálne siete a poskytovala rôzne vzdelávacie materiály a podporu.
Čo sa Veronike podarilo za rok zrealizovať:
Oblasť profesijného rozvoja:
- Absolvovanie rozširujúceho štúdia školskej psychológie na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.
- Absolvovanie aktualizačného vzdelávania v rozsahu 50 hodín.
- Podpora pozitívnej klímy v triede prostredníctvom aktivít a neformálneho vzdelávania, realizácia 66 vyučovacích hodín zameraných na neformálne vzdelávanie, podporu mäkkých zručností a pozitívnej klímy v triede. Aplikácia rôznych aktivít na zlepšenie klímy a vzťahov v triede v rámci predmetu sociálnopsychologický výcvik v 2 prváckych triedach počas celého školského roka.
- Rozvoj kompetencií v oblasti neformálneho vzdelávania a tvorba kreatívnych materiálov.
- Tvorba a experimentálne overenie kreatívnych učebných pomôcok, interaktívnych a zážitkových materiálov v elektronickej aj hmotnej podobe. Použitie moderných digitálnych technológií a nástrojov na tvorbu a distribúciu materiálov.
- Experimentálne overenie efektivity vytvorených zážitkových/interaktívnych aktivít.
- Overenie efektivity navrhnutých aktivít v reálnom prostredí školskej praxe. Získané pozitívne hodnotenie od žiakov a učiteľov na základe spätnej väzby.
Oblasť osobnostného rozvoja:
- Realizácia mesačných sebareflexií a štvrťročných supervízií. V priebehu projektu boli pravidelne vypracované písomné reflexie a supervízie u školského psychológa. Tieto aktivity prispeli k zlepšeniu sebareflexie, motivácie a schopnosti reagovať na spätnú väzbu a hlavne k vytrvalosti – nevzdať sa cieľov, alebo celého projektu.
- Nastavovanie a sledovanie cieľov. Ciele boli pravidelne nastavované a sledované cez platformu Trello, čo prispelo k efektívnejšiemu time managementu a vytrvalosti pri dosahovaní projektových míľnikov.
- Rozvíjanie kreatívneho myslenia a tvorba nových materiálov pre neformálne vzdelávanie.
- Získavanie marketingových zručností a správa sociálnych sietí. Sledovateľská základňa Instagram účtu bola rozšírená z 3000 na 5800, s pozitívnymi štatistikami dosahu a impresií. Taktiež boli osvojené nové digitálne zručnosti, vrátane práce s grafickými editormi (Canva, Genially).
- Získavanie skúseností v facilitácií školení a prezentácií. Zrealizované boli 2 zážitkové školenia a získané prvé prezentačné skúsenosti, čo prispelo k rozvoju prezentačných a facilitačných zručností.
- Získavanie skúseností v tvorbe projektov a projektovom riadení. Tvorba a riadenie projektu pre podporu učiteľov bola úspešne realizovaná, vrátane vydania knižnej publikácie.
- Vydanie knižnej publikácie. Vydať knižnú publikáciu pre podporu učiteľov. Publikácia „Podpora pozitívnej klímy v školskej triede“ bola úspešne vydaná v požadovanom množstve 20 ks.
Oblasť podpory komunity:
- Poskytnutie 2 zážitkových /interaktívnych školení zameraných na neformálne vzdelávanie a podporu pozitívnej klímy školskej triedy. Obidve školenia boli úspešne zrealizované, čím sa rozšíril prístup k inovatívnym vzdelávacím metódam a praxe.
- Vytvorenie webovej stránky www.kreativnyucitel.sk, jej prepojenie s Instagramom a Facebook účtom. Webová stránka bola úspešne vytvorená a prepojená s existujúcimi sociálnymi profilmi, čo umožnilo efektívne šírenie vzdelávacích materiálov a podporu učiteľov.
- Zriadenie psychologického okienka na sociálnej sieti Instagram a jeho prepojenie s webovou stránkou. Psychologické okienko bolo úspešne implementované a poskytuje učiteľom potrebnú podporu a poradenstvo.
- Vydanie knižnej publikácie zameranej na podporu pozitívnej klímy v školskej triede. Knižná publikácia bola vydaná a distribuovaná, čím sa poskytla praktická príručka pre triednych učiteľov.
- Vytvorené učebné pomôcky a plány hodín boli úspešne zdieľané s komunitou pedagógov, čo podporilo interaktívne a zážitkové formy vyučovania.