Cieľom projektu bolo vzdelávanie predkladateľky projektu v oblasti kritického myslenia ako aj rozvoj a podpora kritického myslenia u žiakov strednej školy.
Lýdia Kalinová z Gymnázia P. J. Šafárika v Rožňave toho stihla za rok neuveriteľne veľa.
- Má za sebou vyše 160 hodín školení a tréningov v oblasti kritického myslenia.
- Založila školský debatný klub a aj napriek nepriaznivým podmienkam so svojimi študentmi pracovali na rozvoji kritického myslenia a debatných techník celý školský rok (dokonca aj cez prázdniny). Prihlásili sa do SDA a plánujú sa zapojiť aj do debatnej súťaže v priebehu ďalšieho školského roku.
- Na škole vytvorila knižnicu so zaujímavými titulmi na podporu a rozvoj kritického myslenia prístupnú tak pre študentov ako aj pedagógov školy.
- Postupne vytvárala pracovné listy pre stretnutia debatného krúžku.
- V rámci vyučovania hodín (nielen) slovenského jazyka začala využívať rôzne aktivity, metódy a formy práce zamerané na rozvoj a podporu kritického myslenia žiakov. Aktivity, ktoré vyskúšala následne spísala a výsledkom je metodická príručka pre kolegov na škole.
a mnoho ďalšieho....