Petra Bachmayerová si v rámci svojho projektu s názvom „Hráme sa pre život“ stanovila ako svoj hlavný cieľ „rozšíriť si poznatky v oblasti zážitkovej pedagogiky a získané zručnosti zúročiť v každodennom stretnutí so žiakmi v triede na svojej škole.“
Aké aktivity sa jej za rok podarilo zrealizovať:
Profesijný rozvoj
Aktivity:
- absolvovanie 5 víkendových školení zameraných na používanie zážitkovej metodiky v praxi
- oboznámenie sa s prvkami zážitkovej metodiky ako prostriedku na dosiahnutie cieľov
Výstupy a výsledky:
- začlenenie zážitkovej pedagogiky do plánovania vyučovacieho procesu na hodinách náboženstva a do voľnočasovej aktivity detí v školskom klube detí
- komunikácia s ostatnými kolegami o nutnosti systematickej práci v oblasti zážitkovej pedagogiky a prepájanie školských poznatkov s voľnočasovými aktivitami
Osobnostný rozvoj
Aktivity:
- systematické zavedenie hier podporujúcich jednotlivé ciele do školského klubu detí
- kooperácia s ostatnými kolegami na vytvorení plánovania a realizácie jednotlivých celoškolských dňoch
Výstupy a výsledky:
- pozorovanie ostatných účastníkov školenia v ich prirodzených prostrediach, ako oni využívajú zážitkovú metodiku ako lektori a možnosť učiť sa od nich
- vytvorenie zážitkového teambuildingu pre piatakov
Podpora komunity
Aktivity:
- v jesennom období to bola šarkaniáda a stavanie bunkrov, v apríli sme uskutočnili Krížovú cestu pre celý prvý stupeň, mimoškolská aktivita nocovačka v neškolských priestoroch
Výsledky a výstupy:
- kooperácia a podpora tímovosti v triede, zlepšenie vzťahov v triede
- získavanie mäkkých zručností pre žiakov, každý bol zapojený do akcie, a musel vystúpiť zo svojej zóny komfortu
- naučiť sa byť súčasťou celku, nie je to len o mne