Michaelin projekt s názvom "Ateliér rozvoja - môj osobnostný rast" bol vcelku ambiciózny.
Čo da jej poočas jedného roka podarilo zrealizovať v jednotlivých oblastiach:
Profesijný rozvoj
Hlavným cieľom v rámci profesijného rozvoja bolo nadobudnúť čo najviac vedomostí a poznatkov v Hejného metóde vyučovania matematiky. Práve v tejto pokrokovej bádateľskej metóde výuky postavenej na vzdelávaní žiakov cez postupné objavovanie zákonitostí sa Michaela chcela najviac zdokonaliť, či už prostredníctvom kurzov, školení, samoštúdiom prostredníctvom dostupných materiálov a pod. Jej cieľom bolo predovšetkým absolvovať ďalší ročník Letnej školy HM.
Zrealizované aktivity:
- Absolvovanie Letnej Školy HM
- Nákup odbornej literatúry a pomôcok
Výstupy:
Vďaka absolvovaniu Letnej Školy HM a rôznych workshopov, kurzov sa naučila Michaela využívať ďalšie nové spôsoby a metódy realizovateľné na vyučovacích hodinách. Pomocou tejto metódy začala vyučovať matematiku v 4. ročníku ZŠ. V rámci vyučovacích hodín sa snaží predovšetkým prepájať matematiku s praxou a bežným životom pomocou rôznych pomôcok, či už zakúpených alebo vlastnoručne vyrobených. Žiaci majú možnosť analyzovať rôzne problémové situácie a hľadať nové riešenia, či už samostatne alebo v tíme. So svojimi žiakmi tiež absolvovala aj matematickú prechádzku v Bratislave. Žiaci riešili rôzne úlohy z matematiky v hlavnom meste. Žiaci si prechádzku (zadanie úloh) vybrali dokonca v anglickom jazyku. Prepojili svoje zručnosti aj s cudzím jazykom.
Osobnostný rozvoj
V rámci osobnostného rozvoja boli jej ciele nastavené tak, aby získala a rozvinula zručnosti, ktoré sú cielené na získavanie efektívnych pedagogických nástrojov využiteľných priamo vo výchovno-vzdelávacom procese. Cieľom bolo taktiež oboznámiť sa s témami behaviorálneho správania, ktoré súvisia s upevňovaním vzájomných vzťahov a posilňovaním kultúry spätnej väzby. Chcela získať nové poznatky v oblasti zvládania krízových situácií, oboznámiť sa s technikami súvisiacich so syndrómom vyhorenia a nadobudnúť skúsenosti pre rozvoj emocionálnych a sociálnych zručností.
Zrealizované aktivity:
- Účasť na pravidelných, tematických, interaktívnych workshopoch vedených spoločnosťou „D´Ateliér“.
- Účasť na komunikačných tréningoch, ktoré boli zamerané na zvládanie náročných krízových situácií (zvládanie emócií a stresu) a záťažových momentov vedených spoločnosťou D Ateliér.
Výstupy a výsledky:
Vďaka absolvovaným aktivitám sa Michaela posunula vpred a nadobudla zručnosti, ktoré využíva vo svojej každodennej pedagogickej praxi.
- Kvalitnejší a efektívnejší systém dávania a prijímania spätnej väzby na všetkých dotknutých úrovniach vzťahov v rámci školy (ja– vedenie školy, ja – učiteľ, ja – žiak).
- Získanie požadovaných zručností v roli spolutvorcu a sprevádzajúceho partnera žiakov v ich vlastnom samoregulačnom vzdelávaní (personalizované učenie).
- Poznanie alternatívnych spôsobov správania v rozmanitých situáciách v rámci školského prostredia a ich konštruktívne uplatňovanie.
- Využívanie podporných opatrení prostredníctvom osobného tréningu a koučingu v získavaní nového želateľného správania a pri implementácii inovatívnych pedagogických nástrojov do vyučovania matematiky a chémie.
Podpora komunity
Zrealizované aktivity:
- Komunitný workshop - zameraný na tému: kultúra spätnej väzby, kladenie rozvojových otvorených otázok atď.
- Komunitný tréning - zameraný na posilnenie komunikačných zručností (osobitne zvládanie emócií v záťažových stresových situáciách).
Výstupy a výsledky:
- Stretnutie s kolegami
- Stretnutie s rodičmi