Cieľom projektu bolo cez rozvoj Ondrejových kompetencií prepojiť neformálne vzdelávanie a tvorbu šifier. Chcel hľadať spôsoby ako šifry sprístupniť žiakom a verejnosti naživo aj prostredníctvom sociálnych sietí či sprostredkovane cez komunitu učiteľov.
Profesijný rozvoj
V rámci oblasti profesijného rozvoja sa mu podarilo absolvovať dva rozsiahlejšie kurzy zamerané na rozvoj kompetencií vo vzdelávaní dospelých a v neformálnom vzdelávaní. Online formou tiež absolvoval zdokonalenie v práci s vektorovým grafickým editorom, ktorý na dennej báze využíval pri tvorbe šifier.
- Výstupom je okrem šifrovacích hier a príručky aj 232 šifier denne pridávaných na profily sociálnych sietí.
- Kurz Riadenie psychického rizika na jeseň priniesol nové impulzy následne implementované v šifrovacích hrách aj pri príprave metodík školských tímbildingov.
- Kurz Tréning trénerov mu zasa pomohol rozvinúť zručnosti pri organizovaní vzdelávania ďalších členov jeho i iných tímov.
- Tvrobu šifier mentorsky konzultoval s členmi organizácie Trosjten, ktorí sa venujú rozvíjaniu talentovanej mládeže.
- V rámci zdokonaľovania sa v tvorbe šifrovacích hier tiež tieňoval 4 šifrovacie hry - Brašifrava, TMOU, Brieždenie a PALAPELI. Hry absolvoval nielen ako účastník, ale aj ako potenciálny organizátor podobných aktivít. Následne aj niekoľko hier realizoval.
Výstupom boli šifrovacie hry:
- pre účastníkov matfyzáckeho sústredenia - júl
- pre žiakov Bilingválneho gymnázia C. S. Lewisa - november
- pre žiakov a verejnosť v Bratislave - december
- pre žiakov ZŠ Narnia - marec
Osobnostný rozvoj
V oblasti osobnostného rozvoja bola najväčšou výzvou schopnosť pracovať tímovo a prizývať do spolupráce iných ľudí. Tomu boli vo veľkej miere venované aj pravidelné koučingové stretnutia, kde Ondrej hľadal cesty, ako spolupracovať na rôznych úrovniach tvorby aktivít. Výsledkom bolo vytvorenie spolupráce pri realizovaných šifrovacích hrách s malým tímom do 5 ľudí, ktorí sa podieľali na tvorbe, testovaní a realizácii jednotlivých hier.
Výstupom sú šifry a šifrovacie hry tvorené viacerými ľuďmi.
Ďalším cieľom bol pokus o multiplikáciu nápadov ako priniesť tému šifrovania do vyučovania aj iných neformálnych aktivít. V tomto smere sa podarili nasledovné výstupy:
- Ondrej publikuje okrem sociálnych sietí šifry aj v skautskom časopise Médium s celoslovenským pokrytím - jún
- príspevok na odbornej konferencii Dva dni s didaktikou matematiky - september
- Ondrej propaguje projekt na sociálnych sieťach a vťahuje učiteľov stredných škôl - október
Podpora komunity
V rámci projektu sa Ondrej pokúsil osloviť odbornú, školskú aj širšiu verejnosť prezentovaním svojich aktivít a nápadov. Vytvoril niekoľko šifrovacích hier, publikoval denne šifry na sociálnych sieťach Instagram a Facebook s dosahom cca. 500 videní denne.
Ako konkrétne výstupy zrealizoval:
- metodiku využitia šifier pri školských teambuildingoch - jún
- workshop o šifrách pre žiakov strednej školy - november
- vyššie spomínané šifrovacie hry, najmä šifrovaciu hru pre žiakov a širšiu verejnosť v Bratislave - december
- e-príručku s hotovou šifrovacou hrou prenositeľnou a realizovateľnou učiteľom na ktorejkoľvek škole - apríl