Cieľom projektu bolo využívať inštrumenty Feuersteinovej metódy kognitívneho obohacovania v praxi špeciálneho pedagóga.
Alena Inaš Lechmanová zo ZŠ Budimír počas svojej ročnej projektovej cesty s názvom „Feuersteinova metóda inštrumentálneho obohacovania“ zažila okrem iného:
- absolvovala kurzy FIE,
- v priebehu kurzu vypracovávala jednotlivé inštrumenty,
- pravidelne konzultovala s liečebnou pedagogičkou odborné a problémové situácie,
- nakúpila a študovala odbornú literatúru a materiály vhodné pre prácu s inštrumentmi FIE,
- v priebehu kurzu rozvíjala svoje komunikačné zručnosti dôležité pri práci s FIE a žiakmi, študovala a vzdelávala sa v oblasti nenásilnej komunikácie,
- v rámci hodím FIE využívala prácu s terapeutickými kartami, odbornou literatúrou ako aj detskou literatúrou,
- pravidelne sa stretávala so žiakmi individuálne aj skupinovo,
- vyučujúcich na škole oboznámila s metódou FIE a sami mali možnosť vyskúšať si prácu s inštrumentmi,
- pracovala na zlepšovaní výsledkov žiakov vo vzdelávacej oblasti v čiastkových oblastiach – komunikácia, priestorová orientácia, práca na domácich úlohách, budovanie systému a zároveň pracovala aj na zmene vo výchovnej oblasti u žiakov,
a mnoho iného.
Ako sama uviedla“ „prostredníctvom grantu TPDS, n.f., som mala možnosť pracovať na sebe a tým meniť seba ako aj ľudí v mojom okolí.“